הגירה לישראל

תאריך: נובמבר 9, 2022 | קטגוריות: עורכי דין

כיום יותר מ-34,000 איש מבקשים מקלט בישראל. מספר זה כולל גברים ונשים מעשרות מדינות שונות. רובם מגיעים מאריתריאה וסודן, מדינות הידועות בהפרות זכויות האדם שלהן. רוב התושבים חיים בשכונות הדרומיות של תל אביב, אילת, ערד וירושלים. חלקם עובדים כמלצרים, מלצריות ואפילו במלונות.

בשנותיה הראשונות של המדינה, רוב המהגרים היו ניצולי שואה. רבים מהם נאלצו להגר במהלך מלחמת-העולם השנייה והגיעו ממדינות כבושות-נאציות. במהלך השנים 1948-1950 השתנתה המדינה גם מבחינה דמוגרפית, כאשר הגיעו אליה יהודים מצפון אפריקה ומארצות המזרח התיכון.

מי שרוצה להגר לישראל צריך להגיש בקשה ראשונה לאשרה א-1. אשרה מסוג זה תאפשר למבקשים להתגורר בישראל עד שלוש שנים לאחר הגעתם. עם זאת, חשוב לזכור שאשרת א-1 לא נותנת לך אזרחות מלאה, ואתה חייב להגיש ראיות שאתה מוותר על אזרחות אחרת.

מאז סיום גל ההגירה הגדול של ברית-המועצות לשעבר, ההגירה לישראל נמצאת בירידה הדרגתית. נכון לעכשיו, מספר העולים בישראל גבוה במעט ממספר העולים. זה סימן שמאזן ההגירה מתייצב. למרות זאת, העלייה לישראל נשארת קטנה בהשוואה לגודל המדינה ולאוכלוסייתה. ההגירה לישראל היא עדיין מקור מרכזי להגירה, אבל הקצב האט.

בעוד שהחוק בנוגע להגירה לישראל מסובך למדי, עדיין אפשר להפוך לאזרח ישראל באמצעות תהליך העליה. חשוב לזכור שתהליך ההגירה הזה מיועד ליהודים ולצאצאי יהודים. גם לא-יהודים יכולים לקבל אזרחות על-ידי כינון יחסים עם אזרח ישראלי. בכל זאת, תמיד עדיף לדבר עם עורך דין לענייני הגירה לפני שמגישים בקשה לויזה.

ההגירה לישראל אינה פשוטה כפי שהיא נראית, ועליך להקדיש זמן להתאקלם ולהתיישב בה. עליך גם להקפיד ללמוד את השפה המקומית. אם ברצונך לעלות לישראל, עליך להיות מודע לחוק-השיבה, המאפשר לכל היהודים לשוב למולדתם.

בשנים האחרונות רוב העולים לישראל היו מרוסיה ומאוקראינה. עם זאת, העלייה לישראל הולכת וגוברת גם במדינות שיש בהן באופן מסורתי מספר נמוך יותר של מהגרים. מאז 2008 מספר העולים לישראל הוכפל ל-29,500. למרות שמספרי ההגירה עדיין אינם מובנים לגמרי, תוכנית ההגירה הישראלית עושה צעדים למשיכת עולים חדשים לארץ.

מאז הצהרת בלפור והקמת מדינה יהודית מחוץ לארץ-ישראל, היגרו לארץ יהודים רבים. בגל הראשון, המכונה ”עאליה הראשונה”, רוב העולים החדשים היו מרוסיה ותימן, ומרכזם סביב פטע טיקווה ורישון לציון. הגל השני, המכונה ”העליה השנייה”, היה מורכב כמעט כולו מיהודי רוסיה והונע על-ידי הסוציאליזם. גל זה היה חשוב לתחיית השפה העברית.

ההגירה לישראל הפיקה תועלת גם מההיסטוריה ארוכת השנים של מדיניות ההגירה במדינה. ככל שהאוכלוסייה היהודית תגדל, צפוי מספר העולים לגדול. בשנת 1991, 15,000 יהודים הוטסו לישראל במהלך מבצע שלמה. למרות שתנועות הגירה רבות הן כלכליות, ישראל הייתה מאז ומתמיד מקום מבורך להגירה ולשילוב.

פרטים נוספים בלינק המצורף: הגירה לישראל: LAWOFFICE

(Visited 17 times, 1 visits today)